Broeklandcollege

Het Broeklandcollege, gelegen in het centrum van Hoensbroek biedt de leerlingen vmbo-gt (mavo).

Op Broekland halen de leerlingen een diploma op een manier die bij ze past. Hun kwaliteiten, mogelijkheden en ambities zijn daarbij het uitgangspunt. Op een veilige en warme school, want dát kenmerkt Broekland. Alle leerlingen volgen mavo (opstroom) onderwijs en iedereen kent elkaar. Broekland is een gezellige school, met ongeveer 500 leerlingen. Dus thuis op Broekland!

Broekland en de maatschappij

Broekland betrekt de maatschappij zoveel mogelijk in het onderwijs. Door de vakken met de omgeving te verbinden, de multiculturele samenleving te leren kennen en te oriënteren op bedrijven en vervolgopleidingen om de school heen. Ook ICT is in de maatschappij niet meer weg te denken. Vandaar dat ict een belangrijke rol speelt binnen de lessen.

Daarnaast is het belangrijk dat alle leerlingen kennismaken met kunst en cultuur. Zo volgt iedereen lessen drama, dans, handvaardigheid en leert iedereen een muziekinstrument te bespelen.

Missie: Thuis op Broekland

Broekland wil een kleinschalige school zijn waar, op basis van een goede intakeprocedure, de leerling op de juiste plaats terechtkomt. De leerling moet zich thuis voelen in een veilig schoolklimaat, waar hij/zij zich volledig kan ontplooien. Het doel is deze mavo-leerling in de nieuwe, uitdagende en moderne leeromgeving onderwijs en zorg passend aan te bieden. Het uiteindelijke doel is de opleiding met een mavo-diploma af te sluiten.

Polderstraat 4, Hoensbroek
T: 045-5213675