26-3-2024 dinsdag 26 maart 2024

Bernard Lievegoed College - NOVO College: wereldmeiden & wereldgozersdag

dinsdag 26 maart 2024

Wereldmeiden- en wereldgozersdag (WMWGD) is een maatjesproject waarin een divers samengestelde groep meiden en gozers al sportend hun netwerk voor elkaar ontsluiten en van elkaars leven en achtergrond leren. Nederlandse leerlingen van het Bernard Lievegoed College sporten samen met leerlingen met een vluchtelingachtergrond, van het NOVO college, in Maastricht.

Dit project wordt in samenwerking met Maastricht Sport georganiseerd. Samen sporten en bewegen biedt mooie kansen om een isolement te doorbreken en om de gezondheid, participatie en sociale contacten te bevorderen. Door te bewegen worden jongeren energieker en krijgen ze meer motivatie om ook aan andere activiteiten deel te nemen. De bedoeling van dit project is daarnaast dat jongeren hun sociale netwerken voor elkaar ontsluiten en dat er nieuwe vriendschappen ontstaan. Het allerbelangrijkste is dat de leerlingen samen plezier hebben! De eerste editie van het project was een groot succes en vanaf 3 april gaat de tweede ronde van start.