17-4-2023 maandag 17 april 2023

Sophianum het middelpunt van de “Olympic Moves”- week

maandag 17 april 2023

Scholen uit Arnhem, Breda, Horst, Nijmegen, Veldhoven, Eindhoven, Weert, Venlo en Sittard waren te gast op het Sophianum. Het centrum van de “Olympic Moves”-week op 10 t/m 14 april 2023.

De grootste schoolsportcompetitie van Nederland

Door Olympic Moves krijgen middelbare scholieren de kans om kennis te maken met diverse sporten en het plezier hiervan te beleven. In een sfeer van Olympische waarden en passend bij de belevingswereld van jongeren kunnen zij zich via Olympic Moves fysiek, maar ook sociaal verder ontwikkelen. Er doen inmiddels ruim 350 middelbare scholen aan mee, wat bijna de helft is van alle middelbare scholen in Nederland. Uit onderzoek blijkt dat het programma jongeren enthousiast houdt voor sport en hen - door samen te sporten - onvergetelijke en fijne momenten bezorgt. Olympic Moves, een initiatief van KVLO en NOC*NSF, is sinds 2003 uitgegroeid tot de grootste schoolsportcompetitie van ons land. Gezonde Generatie is sinds 2020 partner van Olympic Moves.

Kwalificatiewedstrijden

De voorronde tennis vond plaats op de tennisbanen van LAWN in Gulpen. Daar werden de kwalificatiewedstrijden voor de felbegeerde tickets voor de finale in Papendal gespeeld. Woensdag 12 april, namen drie dodgeballteams van het Sophianum deel aan de voorrondes in Eindhoven. Ook de dansgroepen hebben op donderdag gestreden tijdens de voorrondes. Het zaalvoetbalteam meisjes klas 3 en 4 speelde, na de winst in de voorronde in Stein, de halve finale zaalvoetbal in Eindhoven. Het schoolvoetbalteam van de jongens wist afgelopen donderdag de eerste plek te behalen, en zich daarmee te plaatsen voor de finale. Ook de dansgroepen hebben op donderdag gestreden tijdens de voorrondes.

Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs

uitstekend onderwijs