14-3-2023 dinsdag 14 maart 2023

Aanmeldingen Raayland College boven verwachting!

dinsdag 14 maart 2023

Afgelopen maandag en dinsdag vonden de aanmeldingen plaats op het Raayland. Groep 8-leerlingen uit de hele gemeente konden zich samen met hun ouders komen inschrijven. Met in totaal ruim 360 leerlingen die kiezen voor het Raayland ligt het aantal aanmeldingen boven verwachting. De school is trots op het vertrouwen wat zij van leerlingen en hun ouders krijgen.

“We hebben de afgelopen jaren veel tijd, energie en middelen geïnvesteerd om als school te ontwikkelen en verbeteren. Door kritisch en met een open blik te kijken naar onze organisatie, het onderwijs en de toekomst, hebben we verschillende zaken aangepakt. Vandaag en in de toekomst blijven we ons focussen op goed onderwijs binnen een fijn en veilig leerklimaat. We willen alle ouders en leerlingen nogmaals bedanken voor het vertrouwen wat we van hen krijgen”, vertelt rector Bas van Rooijen. Met weer meer leerlingen uit omliggende dorpskernen en veel interesse in onderwijsvormen zoals de technologieroute, vakmanschapsroute en Agora onderwijs, ziet de school een mooie diversiteit in aanmeldingen. Alle aanmeldingen worden nu verwerkt en klassen worden gevormd. Een flinke klus met zoveel aanmeldingen, maar de school is positief en kijkt vol enthousiasme uit naar de komst van alle nieuwe leerlingen.

Geniet en tot snel!
De komende maanden staan voor de toekomstige brugklassers in het teken van afronding en afscheid nemen. Alle medewerkers van het Raayland wensen de groep 8-leerlingen heel veel succes en vooral ook plezier toe. Op 21 juni komen alle nieuwe leerlingen naar het Raayland om voor het eerst kennis te maken met hun klasgenoten en mentor. Dit leuke en wellicht spannende moment is het startschot van hun schoolcarrière aan het Raayland. Vanaf dan gaan de voorbereidingen echt beginnen.
Rector Bas van Rooijen: “Mijn advies is: ‘Geniet!’ Ga genieten van alle gezelligheid en die bijzondere laatste maanden op jouw vertrouwde basisschool. Geniet samen met je klasgenoten en ouders van alles wat er op je pad komt. Wij zien je graag op dinsdag 29 augustus tijdens de start van het nieuwe schooljaar. Tot dan!”.

Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs

uitstekend onderwijs