27-2-2023 maandag 27 februari 2023

Teams Buurtcollege Agora Maas en Peel gooien hoge ogen in Lego competitie

maandag 27 februari 2023

De afgelopen tijd is er hard gewerkt in het robotlab van het Buurtcollege Agora Maas en Peel. Er stonden verschillende wedstrijden op het programma. Het seizoen is begonnen met het kopen van een tweedehands robot waar het team direct mee aan de slag kon.

Voor de First Lego League is er geprogrammeerd, gebouwd aan de robot, maar ook onderzoek gedaan en geoefend met presenteren. Tijdens de wedstrijd is het voor het team spannend te zien hoe alles gaat. Er zijn tegenslagen, maar vaak groeien ze ook boven zichzelf uit. Het team de Waterratten heeft onderzoek gedaan naar het winnen van energie van doorspoelwater in de wc bijvoorbeeld. Ze hebben hiervoor de Presentatieprijs gewonnen.

Het Lego TechNICK team heeft het op alle onderdelen goed gedaan. Zij hebben zich als tweede geplaatst om Limburg te vertegenwoordigen tijdens de Nederlandse finale in Delft op 18 maart.

De Red Monkeys, het FTC team, heeft zich als 21ste geplaatst voor het Nederlandse Kampioenschap. Ze hadden als enige team gekozen om geen arm te maken, maar zich te richten op het betrouwbaar rijden. De andere teams hebben de tactiek van deze leerlingen benoemd als de "Monkey Move". Met deze techniek hebben ze meerdere wedstrijden gewonnen, waardoor ze 11e zijn geworden.

Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs

uitstekend onderwijs