26-1-2023 donderdag 26 januari 2023

Muziekgala Weerterscholen

donderdag 26 januari 2023

De scholen van LVO in Weert en Cranendonck zijn een broedplaats voor muzikaal talent. Niet alleen op het gebied van rock- en popmuziek, maar ook op het gebied van klassieke muziek.

Veel basisschoolleerlingen kiezen voor het Weerter onderwijs vanwege de grote rol die muziek op de scholen speelt. Een onbetwist hoogtepuntje is het Muziekgala dat dit jaar plaatsvindt op 21, 22 en 23 maart in het Munttheater in Weert. De show wordt volledig ontwikkeld en ingevuld door leerlingen en is een zeer diverse avondje uit voor iedereen die van muziek en entertainment houdt. Het is tevens hét moment voor alle eindexamenclusters van het vak muziek, om hun muzikale eindproduct op het podium te presenteren. De leerlingen zetten ieder jaar een show neer dat het Munttheater uit zijn voegen laat barsten van muzikale energie en sfeer. Variërend van popmuziek tot klassiek en van klassieke muziek tot blues; het Muziekgala heeft het allemaal in zich. Bekende namen en groepen, maar ook nieuwe acts staan te popelen om op te treden. Ook deze editie belooft een muzikaal spektakel te worden. Deze must see wil je niet missen! Kaartjes zijn te koop via het Munttheater.