15-9-2022 donderdag 15 september 2022

Kunstenaarsduo neemt intrek in Graaf Huyn College Geleen

donderdag 15 september 2022

Het zal de komende tijd ongetwijfeld voor verbaasde blikken zorgen bij leerlingen en docenten van scholengemeenschap Graaf Huyn College in Geleen: de aanwezigheid van kunstenaarsduo Anoek Oostermeijer en Mees Walter. Met behulp van theater proberen ze ervoor te zorgen dat leerlingen beter in hun vel komen te zitten.

"Zeker na corona is het emotioneel welzijn van leerlingen een probleem waar scholen mee worstelen", vertelde Mees Walter in het radioprogramma L1 Cultuurcafé. "Wij onderzoeken of er binnen de omgeving van de middelbare school een plek is voor kunstenaars."

Receptie van het gevoel

Samen met Anoek Oostermeijer is hij gedurende het hele schooljaar drie dagen per week in het Graaf Huyn College te vinden. Vorige week hebben ze hun intrek genomen in een ongebruikte receptieruimte. Anoek: "Wij zijn de receptie van het gevoel. In deze eerste weken willen we met iedereen kennismaken en kijken wat voor onderwerpen er spelen."

Lees het volledige artikel van 1Limburg, 15 september 2022

Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs