27-9-2022 dinsdag 27 september 2022

Heb jij een hart voor de techniek? Kom naar de Techdate Parkstad!

dinsdag 27 september 2022

Op zaterdag 1 oktober nodigt het Techniekcollege jullie uit om op date te gaan met techniek tijdens de Techdate.

Samen met techniekbedrijven, scholen, STEAM Limburg en de gemeente organiseert het Techniekcollege een evenement voor techniek. Ervaar, proef, voel, doe mee en laat je verbazen. Van spijkeren tot virtual reality, van het bedienen van een graafmachine tot het aansturen van een robot, van elektroauto’s tot zonnepanelen en nog veel en veel meer. Mad Science geeft spetterende shows, de spacebuzz is tijdelijk op aarde geland en verschillende bedrijven laten zien waar techniek en technologie in zit. Voor iedereen van 6 tot 106 jaar met een gezonde dosis nieuwsgierigheid. Dus wie neem jij mee?

Initiator en organisator STEAM Limburg

STEAM Limburg stimuleert leerlingen en leerkrachten aan de slag te gaan met Wetenschap en Technologie door de verbinding te versterken tussen onderwijs en bedrijven. Door de leerling zelf te laten onderzoeken in plaats van alleen te luisteren zet je de nieuwsgierigheid van nu om in de ontdekking van morgen.

Tijdstip: 10.00 - 15.00 uur

Locatie: Schandelermolenweg 21 te Heerlen