21-6-2022 dinsdag 21 juni 2022

Minke Knol wordt rector van het Grotiuscollege, Vrijeschool Parkstad en Compass

dinsdag 21 juni 2022

Het college van bestuur heeft drs. Minke Knol MME aangesteld als rector van het Grotiuscollege en Vrijeschool Parkstad in Heerlen en Compass in Brunssum. Minke start op 1 juli 2022 en volgt waarnemend rector Guido Beckers op.

Minke is haar carrière begonnen als docent en vervolgens doorgegroeid naar afdelingsleider havo/vwo. Zij heeft in het voortgezet onderwijs in diverse regio’s in Nederland leidinggegeven in regulier en vrijeschool onderwijs. Kwaliteitsontwikkeling, internationalisering, verbetertrajecten, de lerende school en onderwijskundige veranderingen zijn grote thema’s in haar loopbaan. In 2020 stapte zij over naar internationaal onderwijs. In haar huidige functie als directeur van Turnip Education in Abu Dhabi ondersteunt zij scholen bij het realiseren van excellent onderwijs. Minke heeft ruime ervaring in (internationale) schoolmarketing.

Naast haar werk is Minke bezig met het afronden van haar promotietraject over onderwijskundig leiderschap aan de Open Universiteit.

We wensen Minke veel succes als rector van het Grotiuscollege, Vrijeschool Parkstad en Compass.