6-6-2022 maandag 6 juni 2022

Leerlingen Stella Maris College winnen Bizz Competition Universiteit Maastricht

maandag 6 juni 2022

Een team van 5 VWO leerlingen van het Stella Maris College nam deel aan de SBE BizzSschool Competition van Maastricht University. Donderdag 2 juni wisten zij de finale van deze wedstrijd te winnen. Het winnende team werd gevormd door Fabrice Jansen, Moritz de Baedts, Semm Schepers, Jip Brouwer en Lasse Harteman.

Tijdens deze competitie leren leerlingen van VWO5 onder begeleiding van mensen van de SBE (economische faculteit) van Maastricht University een business case analyseren en hun bevindingen te verwoorden in een pitch. Vervolgens Pitchen de leerlingen hun analyse tijdens de finale voor een vakjury van de SBE. Hierin strijden ze tegen teams van andere scholen. In dit geval Porta Mosana en Bernardinuscollege.

Van de jury kreeg het team complimenten over de inhoud, analytisch vermogen, structuur in presentatie, de wijze van presentatie, teamwork en hun Engelse taalvaardigheid. Ze werden uitgeroepen tot Stella BIZZ team winnaar van de BIZZ-school competition 2022!