11-4-2022 maandag 11 april 2022

Terra Nigra Praktijkschool houdt actieweek voor vluchtelingen

maandag 11 april 2022

We kennen allemaal de heftige beelden uit Oekraïne en zien hoe vluchtelingen naar Nederland komen op zoek naar veiligheid. De leerlingen en docenten van de Terra Nigra Praktijkschool uit Maastricht zagen deze beelden ook. Ze besloten samen in actie te komen.

„We kijken elke ochtend het Jeugdjournaal in de klas”, vertelt juf Dorien de Veen van de Terra Nigra Praktijkschool in Maastricht. „Het nieuws uit Oekraïne maakt veel indruk op de leerlingen. Iedereen wil graag in actie komen. Zowel de leerlingen als de docenten. Samen hebben we iets op touw gezet.”

De jaarlijkse projectweek is omgetoverd tot actieweek. Er is in zeer korte tijd een programma bedacht met bijzondere acties. Een sponsorloop, auto’s wassen, een pop-upstore. Dorien: „De opbrengst doneren we aan Stichting Vluchtelingenwerk, want niet alleen de Oekraïense vluchtelingen kunnen onze hulp gebruiken, ook mensen uit andere door oorlog getroffen landen hebben steun nodig.”

Lees het volledige artikel van De Limburger, 11 april 2022

Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs