16-3-2022 woensdag 16 maart 2022

Het Kwadrant bezoekt woningbouwproject Linnerpark

woensdag 16 maart 2022

Techneuten zijn schaars; de jeugd heeft de toekomst. Dus we kunnen niet vroeg genoeg starten met bedrijfsbezoeken.

Tweedejaars leerlingen van Het Kwadrant in Weert, met het profiel PIE (Produceren, Installeren en Energie) hebben een rondleiding gekregen bij het PlusWonen project Linnerpark in Linne, een woningbouwproject van 224 woningen. Homij Technische Installaties en Jongen Bouw verzorgde deze zeer interessante excursie aan de leerlingen.

Profiel PIE (Produceren, Installeren en Energie)

In dit profiel komen installatietechniek, elektrotechniek en metaaltechniek samen. Aan de hand van tekeningen leert de leerling hoe installaties en producten in elkaar zitten. Die tekeningen en producten maken ze ook zelf: twee- en driedimensionaal (2D en 3D). Het kan dan gaan om een elektriciteitsnetwerk, een waterleiding of badkamer of een vuurkorf uit metaal. Na een breed basisprogramma verdiepen ze zich in verschillende richtingen zoals de installatietechniek, de elektrotechniek en metaalbewerking, maar kunnen natuurlijk ook kiezen voor een breder programma.