4-2-2022 vrijdag 4 februari 2022

vrijdag 4 februari 2022

De Gezondheidsraad vindt een boosterprik voor 12- tot 18-jarigen niet nodig. Zitten jongeren wel te wachten op een derde prik? Een peiling aan de schoolpoort van het Dendron College in Horst en het Raayland College in Venray.

Sem (15), Daan en Daan (beiden 16), drie scholieren aan het Raayland College in Venray, hebben hun twee coronavaccinaties een tijdje geleden al gehad, vertellen ze. Over een derde prik, de booster, hebben ze helemaal niet nagedacht. „Daar hebben we het niet over, iedereen is toch gevaccineerd”, zeggen ze. „Misschien neem ik die derde prik wel”, zegt de een. De ander: „We blijven bezig.”

Een van de twee Danen denkt wat verder vooruit. Hij gaat komende zomer met vakantie naar Oostenrijk. Als 16-jarige heeft hij naar de huidige stand van zaken straks een boosterprik nodig om het land in te mogen. Een vaccinatie- of herstelbewijs in combinatie met een negatieve PCR-test, telt ook. „Maar je weet nooit hoe de regels tegen die tijd zijn.”

Lees het volledige artikel van De Limburger, 4 februari 2022