8-2-2022 dinsdag 8 februari 2022

Leerlingen Dendron College maken kennis met Schoolproject Taboeiend

dinsdag 8 februari 2022

Iedereen is wel eens somber, bang, boos, verdrietig of niet helemaal tevreden met zichzelf. Dat is normaal. Maar ben je dit heel vaak en voel je je daardoor veel minder vrolijk? Dan is er misschien meer aan de hand. Wat kun je dan doen? Stichting Durf Te Vragen gaat langs op het Dendron!

Project Taboeiend

Stichting Durf Te Vragen, waar YouTubers Dylan Haegens en Marit Brugman ambassadeurs van zijn, hebben het schoolproject ‘TABOEIEND’ ontwikkeld. Een virtuele en interactieve experience die langs eerste en tweede klassen van het Voortgezet Onderwijs gaat om jongeren op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met mentale gezondheid.

Relevanter dan ooit

Aandacht voor de mentale gezondheid onder jongeren is relevanter dan ooit. Volgens onderzoek van het NJI en het CBS blijkt dat jongeren, meer dan andere leeftijdsgroepen, meer mentale gezondheidsproblemen ervaren door de coronacrisis. Eén op de vijf jongeren heeft last van een psychische probleem. Met name somberheid en angsten zijn veelvoorkomend.

Taboe doorbreken

De tweedejaars leerlingen van het Dendron College maken de komende dagen op een laagdrempelige manier kennis met mentale gezondheid. Hiermee willen ze het taboe doorbreken op mentale problemen. TABOEIEND!

Zeer waardevolle ervaring

Leerlingen van de onderbouw op het Raayland College hebben ook kennis mogen maken met het project.

B.J.A. Bas van Rooijen – Rector Raayland College “Taboeiend is een inhoudelijk sterk en op de leerlingen gerichte activiteit! Het geeft aandacht en bewustwording over de emotionele problemen waar ze iedere dag mee te maken hebben. Ze krijgen op een veilige en actieve manier de gelegenheid hier met elkaar in de mentorgroepen over te praten of te luisteren. Een zeer waardevolle ervaring voor alle leerlingen in de onderbouw!”