3-2-2022 donderdag 3 februari 2022

Burgemeester Heerlen te gast op Grotius College: ‘Zeg tegen je ouders dat ze gaan stemmen’

donderdag 3 februari 2022

Alle terrassen op het Pancratiusplein moeten dezelfde parasols en hekjes krijgen, vindt Julia. „Vanwege corona staan de terrassen meer verspreid. Dat is gezellig. Maar het moet meer één geheel worden.”

Derdejaars Julia van het Grotius College dropt haar idee tijdens een gastles van Roel Wever over gemeentepolitiek. „Prima suggestie”, vindt de Heerlense burgemeester. „Loop bijvoorbeeld ook eens binnen bij Frits Pelt. Als gemeente moeten wij toestemming geven, maar de horeca gaat hier zelf over.”

Leegstand

Een goede tip voor het leerlingendebat van volgende week. Dan komt ook leegstand aan de orde. Casper: „Er zijn zoveel gebouwen die leegstaan. Daar moet iets mee gedaan worden.”

Wever legt uit dat bijvoorbeeld al leegstaande winkels plaatsmaken voor woningen. Lastiger is het volgens hem nieuwe bestemmingen te vinden voor leegstaande kantoren. „Straks gaat DSM weg uit Heerlen en staat weer een groot gebouw leeg. Moeten daar ook woningen komen, of bedrijven? Hebben jullie ideeën?”

Lees het volledige artikel van De Limburger, 3 februari 2022