19-12-2022 maandag 19 december 2022

Betoverende avond op Stella Maris College

maandag 19 december 2022

Op het Stella Maris College is 16 december 2022 een Harry Potter-quiz- en filmavond georganiseerd. Een spontaan idee van de sectie Nederlands. Er blijken veel liefhebbers op school te werken en ook onder de leerlingen zijn de nodige fans aanwezig. Een club fanatieke docenten is daarom aan de slag gegaan met de organisatie en vrijdag de 16de kwamen de plannen tot uitvoering.

105 leerlingen gaven zich vrijwillig op en streden in 24 teams om de eerste plek in de quizrondes. Een groot aantal collega’s waren aanwezig en ook zij streden mee voor mooie prijzen. Ook degene met de meest bijzondere Harry Potter-outfit viel in de prijzen. De leerlingen zagen er fantastisch verkleed uit! Een leerling verkleed als Hagrid ging er in deze categorie met de winst vandoor.

Aansluitend aan de quiz werd een van de acht films gekeken in de aula. De teams mochten hier vooraf op stemmen en deel 4 (Harry Potter and the Goblet of Fire) won met overmacht. Een popcornmachine en een gekoeld drankje zorgden voor de echte bioscoopervaring.

Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs

uitstekend onderwijs