19-10-2022 woensdag 19 oktober 2022

Scholieren Broekland en Grotiuscollege gaan op onderzoek in de Euregio

woensdag 19 oktober 2022

Na de succesvolle documentaire over het dekolonisatieproces, gaan scholieren van het Broekland en het Grotius ook dit schooljaar op onderzoek in de Euregio . Dit wederom met onze partnerscholen; GO NEXT Level X uit Hasselt en het Paul Julius Reuter uit Aken. Dit jaar hebben ze gekozen voor een meer geografisch thema. Het onderzoek zal de gevolgen van klimaatverandering in de Euregio onder de loep nemen.

De deelnemende leerlingen gaan op maandag 7 november naar Valkenburg en Stolberg, op dinsdag 8 november naar Pepinster en Eupen en op woensdag 9 november naar Hasselt. Op donderdag 20 april 2023 zullen zij de resultaten tonen aan ouders, leerlingen en andere belangstellenden in het Junglinghaus te Eupen.

De aftrap zal gegeven worden in Valkenburg aan de Geul. Deze stad heeft veel geleden onder de overstromingen van vorig jaar zomer. Ze worden ontvangen door burgemeester Prevoo, die ook voor de leerlingen een rondleiding door de stad zal verzorgen. Maar ook de heer Haas, de burgemeester van Stolberg, heeft zijn medewerking aan deze documentaire toegezegd.

Als er vragen zijn over dit project, kunt u contact opnemen met de heer Wolters p.wolters@stichtinglvo.nl of de heer Molnar, e.molnar@stichtinglvo.nl.

Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs

uitstekend onderwijs