7-10-2022 vrijdag 7 oktober 2022

Medezeggenschapsraden DaCapo College en LVO ingestemd met bestuurlijke samenwerking

vrijdag 7 oktober 2022

Onze visie is dat er goed onderwijs moet zijn voor alle leerlingen in Sittard-Geleen. Dat betekent van goede kwaliteit en dichtbij huis met voldoende keuzemogelijkheden voor leerlingen en ouders.

Eerder hebben we laten weten dat het DaCapo College en Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs (LVO) de gezamenlijke verantwoordelijkheid nemen om goed onderwijs te organiseren in onze regio. We willen samen betere oplossingen en kansen creëren voor de onderwijskundige uitdagingen in te toekomst. Dat gaan we doen door een bestuurlijke samenwerking aan te gaan waarbij het DaCapo College zich aansluit bij LVO.

Inmiddels hebben de medezeggenschapsraden van het DaCapo College en van LVO met deze bestuurlijke overdracht ingestemd. We zijn blij met deze belangrijke stap vooruit en we zijn de medezeggenschapsraden dankbaar voor het meedenken en voor de instemming. De volgende stappen worden de komende periode gezet. Voor de leerlingen verandert er door de bestuurlijke samenwerking van DaCapo en LVO in de eerste instantie niets. We streven ernaar om op 1 januari 2023 de bestuurlijke overdracht te voltooien en kijken vol vertrouwen uit naar onze samenwerking.

15 november aanstaande start John Hausmans als directeur (rector) van het DaCapo College. Tot 15 december zal hij zijn directeurschap bij het DaCapo College combineren met zijn functie als rector bij het Stella Maris College in Meerssen.