19-10-2022 woensdag 19 oktober 2022

Burgemeester houdt openingsceremonie Elvis Olympics op het Sophianum

woensdag 19 oktober 2022

Afgelopen week waren ruim 36 leerlingen uit België, Spanje en Duitsland te gast. De week stond in het teken van de Elvis Olympics. De leerlingen gingen op ‘Olympische wijze’ kennismaken met de sportwereld en kregen volop de mogelijkheid om te ontdekken en hun sportieve grenzen te verleggen.

Er vond een openingsceremonie plaats voor het gemeentehuis in Gulpen. Onder andere burgemeester Ramaekers sprak de leerlingen in de raadzaal toe en wenste ze veel succes én plezier tijdens deze avontuurlijke en sportieve week. Het ‘Olympisch vuur’ werd ontstoken door Sandra Holtjer (bestuur LVO), Hans Hupperetz (rector Sophianum) en Nicole Ramaekers (burgemeester Gulpen-Wittem).

Erasmusplusprojecten
Het gaat om één van de vijf Erasmusplusprojecten die het Sophianum samen met partnerscholen heeft. In dit project gaat het om voeding en sport. Bij elke school nemen per bijeenkomst zes leerlingen deel, met 36 deelnemers per school gedurende het project.

Ieder project heeft een bijeenkomst in een van de deelnemende scholen. Over een aantal weken zijn er voor ELvis Olympics nog een bijeenkomst in Utebo (SP), en in 2023 volgen nog bijeenkomsten in Enger en Freigericht (DE).

Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs

uitstekend onderwijs