2-1-2022 zondag 2 januari 2022

Veertig miljoen nodig voor middelbare scholen Weert

zondag 2 januari 2022

Als Weert de kansenongelijkheid onder scholieren wil bestrijden en de leerlingen in goede gebouwen wil huisvesten, kan dat het beste op één grote scholencampus. Kosten: bijna 40 miljoen euro.

En dan is deze prijs nog de goedkoopste variant. Het staat in een rapport van onderwijshuisvester Hevo, dat de stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs (LVO) heeft laten maken om met de gemeente hierover in gesprek te gaan. Het geeft de stand van zaken nu en in de toekomst weer van de Philips van Horne-scholengemeenschap (vmbo-t en havo), Het Kwadrant (vmbo b/k en praktijkonderwijs) en Het College (vwo en Koers). Het totaal aantal middelbare scholieren is over een kleine twintig jaar ongeveer evenveel als nu: zo’n 3200.

Lees het volledige artikel van De Limburger, 2 januari 2022