9-1-2022 zondag 9 januari 2022

Scholen houden hart vast voor oplopende coronacijfers: zit straks een groot deel van personeel ziek of in quarantaine thuis?

zondag 9 januari 2022

De basis- en middelbare scholen gaan maandag weer open. Wel kijken de Limburgse scholen met angst en beven naar de oplopende coronabesmettingen. Wat doet dat met de leerlingen en zit straks niet een groot deel van het personeel ziek of in quarantaine thuis?

Zorgwekkend, noemt Eugène Bernard, voorzitter van het College van Bestuur van de Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs (LVO), het tempo waarin de besmettingen oplopen. Hij houdt zijn hart vast voor de komende weken. „Het wordt zeker spannend, reken maar.”

De 24 LVO-scholen verspreid over de hele provincie zijn inmiddels wel wat gewend. „We hebben alle smaken gehad, van half online tot honderd procent online”, zegt Bernard. ,,We zijn inmiddels kampioen improviseren. We houden heel goed in de gaten hoe het virus zich ontwikkelt en proberen dan er het beste van te maken.”

Lees het volledige  artikel van De Limburger, 9 januari 2022