24-1-2022 maandag 24 januari 2022

Moedeloosheid bij scholieren: ‘Er wordt ongewijzigd getoetst als ware er niks aan de hand’

maandag 24 januari 2022

Duizenden Limburgse kinderen zitten alweer thuis – met corona of in quarantaine – digitale lessen te volgen. Ouders maken zich zorgen over moedeloosheid van hun kinderen, terwijl er vaak ook nog een toetsweek voor de deur staat.

De oudervereniging van het Porta Mosana College in Maastricht stuurde vorige week een brede oproep de wereld in, naar onder anderen schooldirecteur Tim Neutelings. Een oproep waarin aan politiek en beleidsmakers, school en team gevraagd werd oog te houden voor het leren en welzijn van de pubers. Na een extra lange kerstvakantie begon het jaar alweer met besmettingen, testen, uitval en quarantaines. En vorige week ging de school dicht, omdat fysiek lesgeven met al die thuiszitters niet meer ging.

Lees het volledige artikel van De Limburger, 24 januari 2022