27-5-2024 maandag 27 mei 2024

TeenzCollege Universiteit Maastricht ontvangt vwo-leerlingen Het College

maandag 27 mei 2024

Maastricht University organiseert elk schooljaar een lessenreeks voor vwo-leerlingen in het vierde of vijfde leerjaar die op zoek zijn naar extra uitdaging naast hun schoolwerk. De leerlingen van Het College reizen een paar middagen naar Maastricht om deel te nemen aan TeenzCollege, een Engelstalig programma voor ambitieuze en getalenteerde middelbare scholieren.

Tijdens de 'Closing Ceremony' op dinsdag 26 maart presenteerden de leerlingen hun onderzoeksresultaten en beantwoordden vragen van familie, vrienden en leraren. Rector Magnificus Prof. dr. Pamela Habibović reikte hen een certificaat uit, ondertekend door haarzelf.

Leerling Jibbe van Vlerken beschrijft zijn ervaring als volgt:

“Ik vond het een zeer leerzame ervaring en heb kennisgemaakt met onderwerpen die ik normaal gesproken niet interessant vond, maar hier op een boeiende manier werden uitgelegd en in context geplaatst. Je ontmoet mensen die ook in Maastricht willen studeren en anderen met wie je vriendschap kunt sluiten. Het enige nadeel voor mij was de lange reistijd, maar dat was eigenlijk bijzaak.”

Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs

uitstekend onderwijs