27-2-2024 dinsdag 27 februari 2024

Sophianum winnaar van de Immens MVO-Award 2024

dinsdag 27 februari 2024

Na het schoolbezoek van de vijf mensen sterke en kritische vakjury in januari behoord Sophianum tot de drie finalisten van de Immens MVO-Award 2024. Stichting Immens is een platform voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen voor werkgevers en ondernemers die inzetten op kanscreatie voor mensen die moeilijker of lastiger aan het arbeidsproces kunnen deelnemen. Met deze prijs wil Immens werkgevers in de spotlight zetten die structureel het verschil maken door maatschappelijk verantwoord te ondernemen.

Als non-profit onderwijsinstelling was Sophianum mogelijk een ‘vreemde eend in de ondernemersbijt’, maar ondernemend zijn en aandacht voor mensen zijn kernwaarden die de school kenmerkt. In de prachtige ambiance van Neercanne presenteerden zich de drie finalisten aan het aanwezige publiek, dat de einduitslag zou bepalen.

Door de overtuigende praktijkvoorbeelden van welverdiende medefinalisten Praxis locatie Belvedère-Maastricht en Thermae 2000 was het al duidelijk dat het een spannende avond zou gaan worden. Aan het eind kwam de verlossende uitkomst en mocht Hans Hupperetz namens de Sophianum-delegatie als winnaar de tweejaarlijkse award in ontvangst nemen.

Bedankt aan de medewerkers van Podium24 die de school hebben voorgedragen voor nominatie en zijn heel trots dat de aandacht voor inclusief werkgeverschap wordt gezien door de sociale partners, de vakjury en mede-ondernemers in de provincie!

Relevant artikel

Immens - Sophianum Scholengemeenschap wint Immens MVO Award 2023-2024