10-1-2024 woensdag 10 januari 2024

Deelname leerling DaCapo College aan Alpe d’HuZus

woensdag 10 januari 2024

Fabrice Cox, leerling van het DaCapo College gaat als vrijwilliger naar het evenement Alpe d’HuZes. Op 5 juni 2024 neemt Fabrice ook zelf deel aan het evenement de Alpe d'HuZus, zeg maar het kleine zusje van Alpe d’HuZes. Tijdens Alpe d’HuZus hebben de vrijwilligers zelf de kans om te ervaren wat het beklimmen van de berg betekent. Ook voor die dag worden sponsors geworven. Hij gaat deze steile berg rennend beklimmen met zijn goede vriend Stijn. Ze willen zoveel mogelijk geld bij elkaar halen voor het kankerfonds.

Wat is Alpe d’HuZes?

Alpe d’HuZes is een uniek sportief evenement waarbij zoveel mogelijk geld wordt ingezameld voor onderzoek naar kanker en naar verbetering van de kwaliteit van leven van mensen met kanker. Op de eerste donderdag van juni beklimmen 5000 deelnemers fietsend, hardlopend of wandelend de Alpe d’Huez, een berg in de Franse Alpen. De weg naar de top telt 21 bochten en is 14,5 kilometer lang. Het hoogteverschil tussen start en finish is 1100 meter met een gemiddelde stijging van 7,9%.