26-9-2023 dinsdag 26 september 2023

Vijfjarig jubileumfeest van SOOOOL10-14

dinsdag 26 september 2023

SOOOOL10-14 vierde met haar vijfjarig jubileum, een mijlpaal die niet onopgemerkt voorbijging. Als enige tienerschool van Limburg hebben ze reden om trots te zijn. SOOOOL10-14 behoort toe aan het samenwerkingsverband: het Dendron College, Dynamiek Scholengroep en Yuverta. Ze vierden niet alleen het vijfjarig bestaan, maar ook vijf jaar van nauwe samenwerking in het belang van hun leerlingen.

De ochtend begon met een feest voor alle leerlingen, waarbij hoogtepunten zoals een illusionistenshow, diverse workshops en heerlijke traktaties niet ontbraken. In de middag ontvouwde zich een onderwijsevent, bijgewoond door onderwijsliefhebbers, onderwijsvormers, en vele anderen, variërend van basisschooldocenten tot ondernemers. Dagvoorzitter Rob van Lieshout leidde het programma met humor, en de gedeputeerde van onderwijs deelde inspirerende woorden die goed bij SOOOOL10-14 pasten.

Tijdens het evenement werden de burgemeester, wethouder en de gedeputeerde de eerste trotse ontvangers van het jubileummagazine. Mélanie Monfrance, onderzoeker aan Maastricht University, deelde waardevolle inzichten vanuit de wetenschap. Een ontroerend hoogtepunt was het verhaal van een moeder wiens thuiszittende kind bij SOOOOL10-14 volledig tot bloei kwam, gevolgd door een optreden met het lied "Geef mij nu je angst".

De aanwezigen waren actief betrokken bij de jubileumquiz, en ze eerden de makers van het magazine. In één zin: deze middag raakten alle bezoekers diep in hun hart door de tastbare resultaten van het onderwijsconcept. De leerlingen speelden hierin de hoofdrol, dienend als gastheren en -vrouwen, en deelden openhartig hun persoonlijke verhalen voor een zaal vol publiek.

Met voldoening kijken ze terug op deze viering van hun eerste lustrum. SOOOOL10-14 is niet alleen een school, maar een thuis voor de ontwikkeling van jonge mensen.

Nieuwsgierig naar het onderwijsconcept? Neem een kijkje op de website van SOOOOL10-14, of lees het jubileummagazine.

Relevant artikel

De Limburger - Limburgs enige tienercollege bestaat vijf jaar: ‘De gevangenis van een vast leerstofprogramma in klasverband hebben we losgelaten’, 13 september 2023

Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs

uitstekend onderwijs