1-7-2023 zaterdag 1 juli 2023

Vwo-leerlingen van Het College doneren winst uit eigen handelsonderneming

zaterdag 1 juli 2023

De 32 VWO 4-leerlingen van Het College met het vak Bedrijfseconomie, ondernemerschap en zelfredzaamheid (Beco) hebben hun ondernemersproject afgerond. Hierin hebben zij gedurende zes weken een eigen handelsonderneming opgezet waarbij Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen een belangrijk onderdeel was.

Ondernemen

De leerlingen werken in groepen en kiezen hun doelgroep, selecteren bestaande producten die aansluiten bij de doelgroep, maken een begroting, kopen producten in, verzorgen de marketing van hun bedrijf en verkopen zo veel mogelijk producten. Een ultieme kennismaking met ondernemen! Met dit project worden de leerlingen uitgedaagd tot marktgericht denken, samenwerken, onderhandelen, netwerken, initiatief nemen, vergaderen en verantwoording nemen. Na afloop ontvingen de leerlingen een certificaat van Stichting Jong Ondernemen.

Voedselbank Weert

De leerlingen hebben meer dan de helft van de winst en vele repen chocolade gedoneerd aan Voedselbank Weert. Ria Zincken, voorzitter van Stichting Voedselbank Weert, heeft tijdens de laatste les bedrijfseconomie van dit schooljaar toegelicht wat de Voedselbank betekent voor haar cliënten.

4855Df39e5f4fbab3f77081e1127467de1592185