16-5-2023 dinsdag 16 mei 2023

Ondernemende leerlingen presenteren 'Het beste idee van Horst aan de Maas'

dinsdag 16 mei 2023

Wat een enthousiaste leerlingen van het Dendron College en Yuverta tijdens de presentatie van hun onderneming! Onder de vleugels van de Onderwegwijzer heeft op 10 mei ‘Het beste idee van Horst aan de Maas’ plaatsgevonden op het Dendron College.

Na weken aan voorbereiding was het dan eindelijk zover! In 9 enthousiaste groepjes van Yuverta en het Dendron College presenteerden de leerlingen via een videopitch hun plannen voor een nieuw te starten bedrijf.

Ondernemers die gevestigd zijn in Horst aan de Maas waren hierbij aanwezig om positief kritische vragen te stellen aan de leerlingen. Ook trotse ouders en docenten van zowel het Dendron College en Yuverta lieten hun interesse blijken door bij deze eerste editie aanwezig te zijn. Ondanks dat er nog wat spanning op de gezichten van de leerlingen te lezen was presenteerde ieder groepje zich uitstekend!

Het waren zeer uiteenlopende bedrijven en ieder groepje was enthousiast tijdens de presentatie. Zij durfden het aan om voor een gevarieerd publiek een pitch te houden over hun bedrijf. Daarom zijn het allemaal winnaars! Het was een zeer geslaagde eerste editie van Het beste idee van Horst aan de Maas en volgend jaar hopen we op nog meer enthousiaste leerlingen vanuit de scholen die gelegen zijn in Horst aan de Maas.

De Onderwegwijzer is een samenwerking tussen het Dendron College, Dynamiek Scholengroep, Yuverta, Gemeente Horst aan de Maas en O‐Twee Horst aan de Maas en heeft als doel om op een laagdrempelige manier de verbindingen met elkaar aan te gaan en jongeren kennis te laten maken met de mooie beroepen en bedrijven die we in Horst aan de Maas hebben. Voor meer informatie kijk op www.deonderwegwijzer.nl

67736358Bd878819a5fe6770fe72d2e01f2ba124

Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs