23-5-2023 dinsdag 23 mei 2023

Limburgse MEP Conferentie 2023: een inspirerend platform voor jonge leiders

dinsdag 23 mei 2023

De Limburgse Model European Parliament (MEP) Conferentie, van 8 t/m 18 mei 2023, bracht getalenteerde jongeren uit de regio samen om hun leiderschapsvaardigheden te ontwikkelen en te debatteren over belangrijke Europese vraagstukken. Het evenement diende als een inspirerend platform voor de deelnemers, waar ze zich konden onderdompelen in de wereld van de politiek, diplomatie en samenwerking. Met een diverse groep deelnemers, boeiende debatten en gedenkwaardige ervaringen, was de Limburgse MEP Conferentie 2023 een waar hoogtepunt in de educatieve kalender van de regio.

Debatten en Samenwerking

Gedurende meerdere dagen stonden de deelnemers van de Limburgse MEP Conferentie centraal in simulatieoefeningen en debatten. Ze namen de rollen van Europese parlementsleden aan en verkenden verschillende onderwerpen, variërend van klimaatverandering en migratie tot economische vraagstukken en mensenrechten. Onder begeleiding van ervaren trainers en mentoren werden de jonge deelnemers aangemoedigd om hun standpunten te ontwikkelen, compromissen te sluiten en diplomatieke vaardigheden te benutten. De conferentie bood een veilige en ondersteunende omgeving waarin ze hun ideeën en overtuigingen konden uiten.

35ste editie Nationale Model European Parliament Conferentie

Zondag 1 oktober t/m vrijdag 6 oktober 2023 nemen de delegaties van de scholen deel aan de 35ste Nationale Model European Parliament Conferentie. Deze conferentie wordt gehouden in vijf ontvangende steden in verschillende provincies. De afsluitende Algemene Vergadering van de conferentie vindt plaats in de Tweede Kamer in Den Haag.

Deelnemende LVO-scholen

Bouwens van der Boije College, Graaf Huyn College, Philips van Horne, Porta Mosana College, Raayland, Sophianum, Sint Maartenscollege, Stella Maris College.

7179A7c56ebc308b89c3cec22948920b20d61b1c