6-4-2023 donderdag 6 april 2023

Grotius organiseert debattoernooi!

donderdag 6 april 2023

Op donderdag 25 mei 2023 zal het Karlspreis Debattoernooi plaatsvinden, georganiseerd in Heerlen op het Bernardinuscollege en Grotiuscollege. Het toernooi is bedoeld voor alle middelbare scholen in de Euregio. Dit Euregionaal debattoernooi is laagdrempelig van opzet en zeer geschikt voor leerlingen uit onder- en bovenbouw (er zijn twee aparte wedstrijdpoules). Het toernooi is geschikt voor leerlingen van brug- tot examenklas, vmbo-tl, havo en vwo.

Op de website www.euregiodebat.nl vind je meer informatie over het dagprogramma, de debatvorm en inschrijving. De organiserende docenten hebben enorm hun best gedaan om dit debattoernooi mogelijk te maken. Zij willen ervoor zorgen dat leerlingen uit Parkstad/Zuid[1]Limburg en uit de omgeving van Aken (Duitsland) niet urenlang in de trein hoeven te zitten om een leerzaam debattoernooi te kunnen ervaren.

Er nemen dus ook Duitstalige leerlingen deel. De taal tijdens dit debat is in principe Nederlands, maar daar waar we merken dat we moeten overstappen op een lingua franca, zal het Engels worden ingezet. Het toernooi is helemaal gratis; lunch en catering wordt verzorgd voor alle deelnemers en begeleiders! Elke school kan 1 of 2 teams van elk 5 debaters afvaardigen. Bijvoorbeeld een onder- en bovenbouwteam.