20-3-2023 maandag 20 maart 2023

Leerling wint winactie 'Dag van de gezonde schoolkantine'

maandag 20 maart 2023

Een gezonde schoolkantine is een belangrijke factor in het gezonder maken van de eetomgeving van jongeren. Willen we dat zij gezonder leven, dan is het belangrijk dat zij ook op school gezond kunnen eten en drinken.

Daarom bedacht de schoolcateraar Markies op Het College in Weert een toffe wedstrijd waarbij leerlingen een idee konden insturen voor hun zelfbedachte (gezonde) broodje, wrap of panini. Daar werd massaal gehoor aan gegeven. Markies kreeg maar liefst 682 inzendingen!

Op donderdag 16 maart, de 'Dag van de gezonde schoolkantine', werd de winnaar bekend gemaakt. Uit de 682 inzendingen kwam het broodje van leerling Mats als winnaar uit de bus. Hij bedacht een heerlijk broodje met kip en mango, dat de officiële naam ‘Matsu Mango’ heeft gekregen.

Mats werd in de klas verrast door Markies-medewerkers. Het Matsu Mats-broodje komt in de maand mei op alle 350 locaties van Markies op het menu te staan als Rising Star. En Mats? Die kreeg als cadeau een strippenkaart voor een maand lang gratis lunch in de schoolkantine!