26-1-2023 donderdag 26 januari 2023

Scholen Maastricht en Meerssen ontvangen exchange-studenten

donderdag 26 januari 2023

Maandag 16 januari waren er interculturele dagen op het Porta Mosana, Bonnefantencollege, Sint-Maartsenscollege en het Stella Maris College.

Tijdens de Global Week ontving Global Exploration 100 gasten uit Zuid-Afrika, Indonesië, Mongolië, Nepal en India. De groepen konden 10 dagen verschillende kanten van de Nederlandse cultuur ontdekken op het gebied van natuur, educatie, gezondheid en nog veel meer. Op de partnerscholen in Maastricht en Meerssen werden ze met open armen ontvangen. Bij een exchange tussen de studenten werden presentaties gehouden, kunstlessen gegeven, Nederlandse spelletjes gedaan, muziek gemaakt en gebakken.

Wat doet Global Exploration?

Stichting Global Exploration brengt jongeren over heel de wereld met elkaar in contact. Dit doen ze door projecten op scholen en in de wereld. Zo werken ze dichtbij en ver weg samen aan wereldburgerschap.