Philips van Horne

Op de Philips van Horne kunnen leerlingen terecht voor mavo en havo. Alle leerlingen zitten het eerste en tweede leerjaar in een tweejarige heterogene brugklas. Gedurende deze twee schooljaren heeft de leerling de kans om te laten zien welk niveau het best passend voor is voor hem/haar. Aan het einde van leerjaar 2 wordt de leerling bevorderd naar mavo 3 of havo 3.

Visie

De Philips van Horne wil bijdragen aan een succesvolle toekomst van haar leerlingen door ze op een innovatieve wijze voor te bereiden op een snel veranderende maatschappij en de vervolgopleiding die bij de jongere past. Van oudsher staan we voor goed en degelijk onderwijs en zijn trots op hetgeen wat we doen.

Missie

De Philips van Horne biedt de leerlingen in verbondenheid met de regio, kwalitatief hoogstaande en toekomstgerichte ontwikkelkansen in een persoonlijke leeromgeving. Rechtdoend aan de individuele kwaliteiten, vaardigheden en affiniteiten van die leerling stroomt hij/zij uit naar het vervolgonderwijs.

De Philips van Horne is een moderne scholengemeenschap waar alle betrokkenen zich herkend en erkend voelen. Binnen duidelijke kaders en door middel van structuur, wederzijds respect en vertrouwen geven wij elkaar ruimte om kennis, vaardigheden en competenties te ontwikkelen. Gesterkt door nieuwe inzichten en coaching maken alle betrokkenen een persoonlijke groei door. Deze persoonlijke ontwikkeling en het leren nemen van verantwoordelijkheid zijn onmisbaar op weg naar zelfstandigheid.  Binnen deze ontwikkeling maken wij ruimte voor reflectie en leren onze jongeren de kracht van zelfreflectie.

Ambitie

De leerlingen en medewerkers gaan met plezier naar hun school respectievelijk hun werk. Ze zijn gemotiveerd en mede- eigenaar van hun eigen leren en laten leren. Deze motivatie leidt tot goede resultaten en voldoening.  Ze voelen zich “thuis” op de Philips van Horne.

De Philips, jouw fundament voor de toekomst!

Herenstraat 298
6004 XL Weert