27-2-2024 dinsdag 27 februari 2024

Visitatie scholen LVO Weert door Stichting EVOT

dinsdag 27 februari 2024

De scholen van LVO Weert zijn Topsport Talentscholen; zij bieden speciale begeleiding voor toptalenten op het gebied van sport. Hiervoor zijn de scholen aangesloten bij het EVOT, het Expertisecentrum Voortgezet Onderwijs en Topsport.

Door de extra ondersteuning kunnen de leerlingen hun passie voor sport combineren met onderwijs. Getalenteerde jongeren uit Weert genieten extra faciliteiten en begeleiding om een gezonde balans te vinden tussen hun sportieve en academische ambities. Denk hierbij aan flexibele lesroosters, speciale sportfaciliteiten en ondersteuning bij het plannen van studie- en sportactiviteiten.

Het Topsporttalentteam van LVO Weert draagt zorg voor deze begeleiding en Stichting EVOT controleert dit door middel van periodieke visitaties. De visitatie vindt ditmaal plaats op dinsdag 27 februari op Het Kwadrant.