28-2-2024 woensdag 28 februari 2024

Leerlingen Het Kwadrant laten vakmanschap zien op regionale laswedstrijd

woensdag 28 februari 2024

Het Nederlands Instituut voor Lastechniek (NIL) organiseert vijf regionale laswedstrijden en daarna een landelijke finale. Op 27 februari vond de regionale laswedstrijd voor de regio Zuid plaats bij VDL Lasindustrie. Drie aanstormende talenten van Het Kwadrant konden hun vakmanschap en passie voor het lasvak laten zien.

Twee leerlingen van vakmanschapsroute leerjaar 3 en één leerling van PIE leerjaar 4 gingen samen de uitdaging aan. Het was een boeiende opdracht waarbij allerlei aspecten van het lasvak aan bod kwamen, en met een mooi laswerk als resultaat.

Ze hebben helaas de landelijke finale niet gehaald maar we zijn evengoed trots op de leerlingen. Een mooi voorbeeld van leren in de echte wereld!

Lassen Het Kwadrant