11-1-2024 donderdag 11 januari 2024

Première Aischylosproject: Griekse tragedie op Het College

donderdag 11 januari 2024

Zondag 28 januari a.s. staan de gymnasiumleerlingen van Het College voor het Aischylosproject op het podium in de grote centrale hal van Het College. Zij voeren de Griekse tragedie 'Antigone’ op van de Griekse dichter Sophokles.

Maanden hebben de leerlingen samen met leeftijdsgenoten van zeven scholen uit de Euregio, onder leiding van regisseur Sjeng Verheijden, geoefend voor dit internationale toneelproject. Het optreden vormt de eerste in een reeks van zeven optredens op de deelnemende scholen aan het project. Benieuwd naar de première? Kaarten kosten 5 euro en zijn vanaf nu te bestellen.

Voorstelling

Het optreden op Het College vormt de eerste in een reeks van zeven optredens op de deelnemende scholen aan het project: Athénée Royal ‘Air Pur’ (Seraing), Europaschule (Langerwehe), Van Maerlantlyceum (Eindhoven), Het College (Weert), Sint-Maartenscollege (Maastricht), Bisschoppelijk College Broekhin (Roermond) en Trevianum scholengroep (Sittard). Het belooft een spectaculaire en verrassende voorstelling te worden, te meer omdat de tragedie in de moedertalen van de acteurs wordt opgevoerd; het geheel wordt voorzien van een vertaling op een scherm naast het toneel.

Rolverdeling

Van de leerlingen van Het College spelen Paris Kluwen, Lisanne Rijntjes, Abby Tullemans, Aïcha Izly (Gym 4), Pieter Tullemans en Rania Afri (Gym5) mee. Merith van Eijden (Gym 6, contrabas) en Sterre van den Donker (Gym 6, dwarsfluit) versterken het orkest dat onder leiding staat van Dave Balkestein.

Kaarten

Benieuwd naar het optreden? Kaarten kosten 5 euro en zijn aan de deur verkrijgbaar of te reserveren via y.kuik@stichtinglvo.nl.

Voorstelling: ‘Antigone’, zondag 28 januari, aula Het College Weert, aanvang 19:30 uur. Meer info via www.aischylos.com.

Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs

uitstekend onderwijs