27-3-2024 woensdag 27 maart 2024

Project Energiefixers op Het Kwadrant krijgt vervolg

woensdag 27 maart 2024

Op vrijdag 22 maart was wethouder Steinbach aanwezig op Het Kwadrant voor het project Energiefixers. Vanaf heden is dit project voor alle huishoudens van de gemeente Weert. Samen met onze techniekleerlingen gaf de wethouder het startschot.

Dit project is een paar maanden geleden kleinschalig gestart in een aantal wijken in Weert. Al snel bleek dat dit project zeer succesvol is, en dat er veel vraag naar is. Daarom is dit project nu uitgebreid en kunnen alle inwoners van de gemeente Weert hier gebruik van maken. Het is bedoeld voor inwoners met een laag inkomen en huizen die voor 1992 gebouwd zijn.

De techniekleerlingen gaan mee op pad voor het uitvoeren van gratis energiebesparende maatregelen. Denk hierbij aan het aanbrengen van radiatorfolie en het plaatsen van tochtstrips. Een mooi stukje 'leren in de echte wereld'!

Wethouder Steinbach ging samen met de leerlingen mee om met eigen ogen te zien hoe goed zij dit doen!

Energiefixers
Energiefixers 1