Vmbo Maastricht

Bij het VMBO Maastricht ontwikkelen leerlingen hun talenten en stimuleren we vakmanschap. We hebben een breed aanbod aan profielen en keuzevakken. We werken samen met het mbo en het bedrijfsleven en bereiden leerlingen op die manier goed voor op het vervolgonderwijs en de arbeidsmarkt.

Maak werk van je toekomst

Vmbo Maastricht biedt een uitdagende en op de praktijkgerichte leeromgeving aan waar de leerlingen het optimale uit zichzelf durven te halen. Zo ontdekken zij wie ze zijn, over welke talenten ze beschikken en wat hen motiveert om een keuze uit toekomstige arbeidsmogelijkheden te kunnen maken. Loopbaanoriëntatie en -begeleiding lopen als een rode draad door de opleiding.

In het vmbo:

• Toon je talent
  • Schoolwide Positive Behavior Support, gericht op het creëren van een veilig en positief schoolklimaat
  • Uiteenlopende richtingen: van theoretisch tot technisch, van economie tot zorg, van horeca tot groen

Vmbo Maastricht realiseert een optimale voorbereiding op vervolgopleidingen in het mbo. Meer informatie over het het vmbo onderwijs lees je op de website van Vmbo Maastricht

Locaties

De vmbo is een samenwerking tussen de Maastrichtse scholen voor voortgezet onderwijs: het Bonnefanten College, het Sint-Maartenscollege en het Porta Mosana College.

Sint-Maartenscollege

Porta Mosana College