22-4-2022 vrijdag 22 april 2022

Echte stunts worden nog amper uitgehaald op de laatste schooldag

vrijdag 22 april 2022

Eindexamenkandidaten beleven vrijdag hun laatste schooldag. Echte stunts op de school zijn intussen een zeldzaamheid. Om de druk van de ketel te halen gaan de scholieren nu naar het pretpark. Dat scheelt een hoop schade.

Toenmalig schooldirecteur Jan Mueters van scholengemeenschap Philips van Horne was in 2019 het gedonder met de laatste schooldag beu. Weerter scholieren vernielden wc’s, gooiden eieren tegen de ramen en spoten verf in het rond. Mueters kondigde aan dat het de laatste laatste schooldag van het Philips van Horne was.

Scholieren die de kolder in de kop krijgen in de laatste week van hun jarenlang verblijf op een middelbare school, vind je niet alleen in Weert. Veel meer Limburgse scholen hebben de afgelopen jaren te maken gehad met vernielingen en zelfs met brandstichting. Een brand bij het Raayland College in Venray richtte voor 50 mille schade aan. Bij diverse scholen in Limburg klinken soortgelijke verhalen over bekladding, vernieling en verstopping van toiletten. En over varkens die in het schoolgebouw zijn losgelaten of kippen in de lerarenkamer.

Lees het volledige artikel van De Limburger, 22 april 2022