Online wervingsactiviteiten Emmacollege positief ontvangen

11 februari 2021

Ook het Emmacollege in Heerlen kwam er niet onderuit. De wervingsactiviteiten moesten online plaatsvinden.

Op 6 februari konden ouders op twee manieren kennismaken met de werkwijze van het Emmacollege. Ze konden vooraf aangeven of ze via een persoonlijk telefoongesprek met een medewerker de informatie over de school wilden ontvangen of dat ze de voorkeur gaven aan een info-ronde via Teams. Waarin samen met een aantal andere belangstellenden een docent, een leerling en een ouder informatie verschaften over het Emmacollege. Basisschoolverlaters konden zich op diezelfde dag inschrijven voor een online-quiz over de school. Ofschoon het moeilijk is om de ‘ziel’ van een school via een beeldscherm te laten ‘voelen’, waren de reacties positief. De ouders gaven aan dat ze op deze wijze toch de indruk hadden dat ze een verantwoorde keuze konden maken.

Op 9 en 10 februari kregen de toekomstige leerlingen de mogelijkheid om via proeflesjes het Emmacollege te leren kennen en dat leverde veel inschrijvingen op. Enkele dagen voor de online-lessen kregen de Emma-debutanten een tas vol met benodigdheden en een aantal verrassingen thuisbezorgd. 

 

   

   

< Terug naar nieuwsoverzicht