Leerling Porta Mosana College door naar internationale MEP-conferentie

11 oktober 2021

Elk jaar nemen enkele leerlingen op het Porta Mosana College uit vwo 4 deel aan de Limburgse Conferentie van de Stichting Model European Parliament (MEP).

Wat is Stichting Model European Parliament (MEP)?

Deze stichting organiseert elk jaar allerlei activiteiten om jongeren meer kennis bij te brengen op het gebied van de Europese politiek. Saai? Helemaal niet! Leerlingen van verschillende Belgische en Nederlandse scholen proberen, onder begeleiding van studenten en oud-deelnemers van eerdere conferenties, oplossingen aan te dragen voor actuele Europese problemen. Hierbij verplaatsen zij zich in de rol van een Europarlementariër en moeten ze de belangen van een bepaald land behartigen.

Leerling Porta Mosana bemachtigd deelname

Vorig schooljaar hebben Gerianne Jacobi, Daphne Kusters en Maurits Hagen deelgenomen aan een verkleinde versie van deze MEP-conferentie. Maurits is toen door de stichting uitverkozen om deel te nemen aan de nationale conferentie. Deze gebeurtenis heeft vorige week plaatsgevonden. Het waren lange werkdagen met veel overleg tussen de verschillende delegaties en hun commissievoorzitters. Maurits heeft zich van zijn beste kant laten zien tijdens deze dagen en dat heeft geresulteerd in een bijzondere prestatie van deze leerling uit vwo 5: hij is uitverkozen om deel te nemen aan de internationale MEP-conferentie.