Nieuwe ondernemers op het Sophianum

29 januari 2020

Leerlingen van het Sophianum presenteerden in het kader van het vak Onderzoek & Ontwerpen hun eigen ondernemingsplan op het Rabobank-kantoor in Heerlen.

Met creatieve bedrijfsnamen, zoals 'Dippit' en 'Het perfecte plaatje' probeerden ze de kredietcommissie van de bank van hun plan te overtuigen. In het kader van het project 'Day for Change' starten de leerlingen namelijk hun eigen bedrijf en leren hiermee hoe om te gaan met de 5 P's (product, plaats, prijs, personeel en promotie) en door samen te werken hun plannen te realiseren. De komende maand zijn zij binnen en buiten school actief en zullen ze ook tijdens de Open Dag hun creatieve werkzaamheden laten zien. De behaalde winst gaat via de Stichting Day for Change naar het Sonbola-project. Dit project biedt onderwijs in ondernemerschap aan Syrische kinderen die momenteel in een vluchtelingenkamp in Libanon verblijven. Elk kind verdient ten slotte onderwijs.