Arbeidscontract bij LVO voor oud-leerling Terra Nigra Praktijkonderwijs

29 januari 2020

Tot juli 2019 volgde Danny Snel als leerling onderwijs bij Terra Nigra Praktijkonderwijs in Maastricht. Als échte ICT-probleemoplosser wilde de school Danny na zijn opleiding graag aan boord als werknemer. De participatiewet en een goede bemiddeling vanuit Podium 24 heeft dat mogelijk gemaakt.

De participatiewet voegt de Wet werk en bijstand, de Wet sociale werkvoorziening en de Wajong samen. Dat maakt het makkelijker voor werkgevers om jongeren die begeleiding nodig hebben aan te nemen. De participatiewet streeft ernaar om op die manier zo’n 125.000 extra banen voor jong en oud te creëren. LVO speelt hierop in door scholen te stimuleren mensen vanuit het doelgroepenregister aan te nemen en de mogelijkheden hiertoe te onderzoeken. Ondertussen worden de kwaliteiten van Danny op ICT-gebied al het hele schooljaar breed ingezet. Niet alleen binnen Terra Nigra Praktijkonderwijs, maar bijvoorbeeld ook voor de nieuwe website van Porta Mosana College. We wensen Danny heel veel succes op Terra Nigra Praktijkonderwijs en bij Stichting LVO.