Sophianum haalt leerlingen thuis op!

29 mei 2019

Gisteren staakte het openbaar vervoer. Het Sophianum had al aangegeven aan de leerlingen dat het verstandig was om tijdig vervangend vervoer te regelen. Gisterochtend waren er dan ook iets meer auto's dan gewoonlijk bij school en de meeste leerlingen waren ondanks de staking netjes op tijd. Complimenten!

Maar er zijn ook leerlingen die écht van de bus afhankelijk zijn. Zij konden niet op school komen. Gelukkig hebben collega’s daar iets op gevonden. Onder het motto: "Kun je door de busstaking niet naar school komen? Dan komen wij toch gewoon naar jóu toe!"

Ze hadden voor gisteren een busje geregeld. De heren Meens, Mennen, Troisfontaine en Offermans stapten ’s morgens vroeg in het busje om de leerlingen, die zich telefonisch bij Enterpoint gemeld hadden, te gaan ophalen. Zo ging het ritje naar o.a. Margraten, Cadier en Keer, Banholt, Bocholtz en Vaals. Af en toe even zoeken met Google Maps, maar de bestemming werd in alle gevallen bereikt.

Sommige leerlingen én ouders keken toch ietwat verbaasd op toen er inderdaad een busje voor hun huis parkeerde. Ze dachten waarschijnlijk dat we een grapje maakten. Maar in dit geval dus niet.

De leerlingen die we gisterochtend thuis opgehaald hebben, werden ‘s middags ook weer netjes thuisgebracht. Samen uit, samen thuis. Overigens gaan we hier geen gewoonte van maken.