Virtual reality in praktijkonderwijs Raayland College

10 december 2019

Levensechte dinosaurussen in de klas of een spectaculaire reis door de woestijn. Tijdens de lessen van het praktijkonderwijs op het Raayland College kan het voortaan. Na een schenking van Active Personeelsdiensten zijn er tien virtual reality-brillen aangeschaft die gebruikt kunnen worden in de lessen. Op donderdag 5 december werd deze schenking symbolisch overhandigd.

De afdeling praktijkonderwijs van het Raayland College ontving € 2.500,- van Active Personeelsdiensten. Zij bestaan 10 jaar en tijdens het feest ter ere hiervan is geld ingezameld voor een goed doel. Omdat Active Personeelsdiensten al jarenlang samenwerkt met de afdeling praktijkonderwijs, is daarvoor gekozen. De schenking is door het praktijkonderwijs gebruikt om een Virtual Reality lespakket aan te schaffen. Zo kunnen de verschillende theorie- en praktijklessen nog betekenisvoller, uitdagender en interessanter gemaakt worden.

In de achtbaan

Op 5 december kreeg Jos Bexkens, directeur van Active personeelsdiensten, een introductieles op het Raayland College. Hierbij mochten leerlingen de brillen voor het eerst testen. Dat ging gepaard met enthousiaste kreten en de eerste ritten in een virtuele achtbaan werden gemaakt. Aan het eind van de les werd de cheque symbolisch overhandigd.

Duurzame samenwerking

Ongeveer 3 jaren geleden is de afdeling praktijkonderwijs samen met Active Personeelsdiensten een samenwerking gestart om de mogelijkheden te vergroten om (bovenbouw)leerlingen goed te begeleiden richting een passend arbeidstraject.

Frits Lucassen, docent praktijkonderwijs, vertelt: “In Active Personeelsdiensten hebben we een betrokken partner gevonden die hart heeft voor onze leerlingen en vanuit een persoonlijke benadering bij elk individu kijkt waar de mogelijkheden liggen om de betreffende leerlingen naar werk toe te begeleiden. Als team praktijkonderwijs willen wij Jos Bexkens en Active Personeelsdiensten graag hartelijk bedanken voor de donatie en voor de huidige samenwerking. We hopen deze nog een lange periode voort te kunnen zetten!”