Leerling Bonnefanten College wint finale Talent & Co

9 januari 2019

Op zaterdag 5 januari was de opname van het programma ‘Talent & Co’ in theater Kerkrade. ‘Talent & Co’ is een multimedia programma, dat het afgelopen jaar vijf jonge Limburgse talenten op het gebied van kunst en cultuur volgde. Talent & Co laat zien wat er komt kijken bij de ontwikkeling van ontluikend talent. Het programma laat zien waar en hoe talenten in Limburg aan de slag kunnen om hun droom na te jagen. De kandidaten zijn gescout via Kunstbende Limburg en de Limburgse cultuurprofielscholen scholen waar kunst en cultuur nadrukkelijk op het lesrooster staan of waar officiële muziek en dans ‘vooropleidingen’ te volgen zijn, zoals bij het Bonnefanten College (Opleiding Dans Maastricht en Talentprogramma Muziek).

Lotte Boonen uit havo 4 volgt haar dansopleiding aan het Bonnefanten College in Maastricht en wint de finale. Tijdens de finale liet ze met nog vier andere jonge talenten uit Limburg zien wat ze allemaal geleerd hadden tijdens hun jaar als deelnemer aan Talent & Co. Lotte danste een solo en een duet samen met Jaime Neves Belizario teven leerling van het Bonnefanten College.

De leerling werd beloond met de FSI Talent Award. Stichting FSI is een fonds dat het stimuleren van talent en culturele initiatieven een warm hart toedraagt. Tijdens deze finale-uitzending gaven ook vijf leerlingen van de MuziekTalent-opleiding van Bonnefanten College Maastricht een muzikale performance.

Meer informatie over de dansopleiding en talentprogramma’s muziek van Bonnefanten College Maastricht is te vinden op de website: www.bonnefantencollege.nl