Verklaring André Postema voorzitter College van Bestuur Stichting LVO | Postema neemt verantwoordelijkheid op basis van uit te voeren onderzoek bestuurlijk handelen

6 juli 2018

Sinds de bekendmaking van de Inspectie op 22 juni jl. dat alle eindexamens van het VMBO Maastricht ongeldig zijn verklaard, heeft het College van Bestuur en de Raad van Toezicht van de Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs een groot aantal maatregelen genomen om onze leerlingen zo snel mogelijk duidelijkheid en perspectief te bieden. Als bestuursvoorzitter van 23 prachtige en sterke Limburgse scholen heb ik mijn verantwoordelijkheid genomen om deze aangeslagen VMBO-afdeling in Maastricht weer veilig in de haven te krijgen, alles in het belang van de getroffen leerlingen. Hier hebben letterlijk honderden docenten en schoolleiders van het Limburgs Voortgezet Onderwijs aan meegeholpen. En ook van buiten is hulp gekomen, niet in de laatste plaats van minister Slob, toen hij bereid bleek de cijfers van het Centrale Examen te laten staan.