Leerling Terra Nigra overhandigt rapport "Laks to the future" bij het Ministerie

26 april 2018

Onlangs mocht Versjenie, een leerling van Praktijkschool Terra Nigra het "LAKS to the future" rapport overhandigen bij het Ministerie van onderwijs in Den Haag. Nadat de leerlingenraad van Terra Nigra had deelgenomen aan het leerlingencongres van het LAKS in Maastricht, werd zij uitgekozen als deelnemer van de dag. Een leerling vanuit het praktijkonderwijs, een onderwijsvorm waarover nog niet heel veel bekend was bij het LAKS, die durft te spreken voor- en namens het PrO onderwijs in Maastricht. Dat was een grote eer.

Op deze dag heeft Versjenie dan ook namens het Praktijkonderwijs in Maastricht gesproken bij het Ministerie van Onderwijs. Het onderwerp van het rapport was dit jaar "LOB", de loopbaanoriëntatie- en begeleiding van leerlingen op scholen. Hoe wordt dit vormgegeven, hoe willen we dat dit wordt vormgegeven en wat kunnen beleidsmedewerkers vanuit het ministerie hierin betekenen?

Versjenie gaf hierin aan dat het Terra Nigra Praktijkonderwijs LOB ís en uitstraalt. Ze zijn constant bezig met het zoeken naar talenten, je eigen ik en het vervolg in de toekomst. Iets, wat blijkt, bij vele scholen ontbreekt. De visie van Versjenie was dan ook van zeer toegevoegde waarde. 

Het mooiste wat deze dag heeft gebracht is het volgende citaat:

"Ik voelde me vandaag echt ' belangrijk', ik was niet anders dan de anderen. Mijn inbreng ,vanuit het praktijkonderwijs, was evenveel waard."

< Terug naar nieuwsoverzicht