Het Broeklandcollege bestaat 40 jaar !

22 september 2016

Het Broeklandcollege bestaat 40 jaar! De start van dit schooljaar stond voor alle leerlingen en medewerkers dan ook in het teken van dit jubileum.

In een heuse feestweek hebben de leerlingen gezamenlijk ontbeten, een kunstzinnige en culturele dag beleefd, een survivaldag overleefd en ze hebben een mooie reis naar Disneyland Parijs gemaakt.

Een geweldig begin van het schooljaar natuurlijk, zeker voor de nieuwe brugklassers was het een week om nooit te vergeten. Esmée Hoogstra uit klas 1B over de kunst- en cultuurdag: ‘We hadden een dag kunst en cultuur, echt een superleuke dag! We gingen van alles doen: er was bijvoorbeeld een echte kunstenaar en we kregen een optreden van trommelen op rommel, echt leuk om te zien!’

De reis naar Disneyland Parijs zal de leerlingen nog lang bijblijven: ‘Dit was de allerleukste dag van de hele week. We moesten wel vroeg opstaan natuurlijk, maar het was de moeite waard. En daar liepen we dan: de hele school met loeizware rugtassen in Disneyland Parijs!’, aldus Esmée. Wanneer leerlingen het hebben over ‘de leukste week ooit’, weet je dat de missie geslaagd is.

In de afgelopen 40 jaar heeft het Broeklandcollege ondanks enige fusies en organisatorische veranderingen een eigen identiteit weten te behouden. ‘Voel je thuis op Broekland’ is het motto, ook voor de komende 40 jaar.

Aanstaande zaterdag 24 september 2016 zal de reünie voor alle oud-leerlingen en -medewerkers plaatsvinden. De feestelijke reünieavond wordt gehouden in Kasteel Hoensbroek. Kaarten zijn nog te bestellen via de website van de school: www.broekland-lvo.nl