Maastricht door de ogen van leerlingen vmbo

11 juli 2016

VMBO Maastricht en Kaleidoscoop, de afdeling cultuureducatie van Kumulus, werken sinds afgelopen schooljaar intensief samen waarbij een goede basis ontstaan is voor het gezamenlijk ontwikkelen van een doorlopende leerlijn op het gebied van talentontwikkeling. Hierbij leren leerlingen van kunstdocenten, zowel op school als bij de verschillende culturele instellingen in Maastricht. Het eindresultaat van de kunstlessen zijn vanaf 13 juli te zien bij het Bonnefantenmuseum, Marres en Kumulus.

Kunstlessen

De tweedejaars leerlingen hebben de afgelopen periode hard gewerkt tijdens deze “Toon je Talent in het VMBO” kunstlessen. Na eerst, tijdens KOMmetjekunst, onderzocht te hebben hoe kunstenaars te werk gaan en hoe ze tot een eindproduct komen, zijn ze vervolgens zélf als kunstenaar aan de slag gegaan om Maastricht te laten zien door hún ogen.

Zien

De eindwerken mogen worden tentoongesteld bij een aantal gerenommeerde, culturele instellingen in Maastricht. Vanaf 13 juli tot 20 juli zijn de kunstwerken, gemaakt door de leerlingen, vrij toegankelijk en voor iedereen te bezichtigen in het Bonnefantenmuseum, bij Marres en bij Kumulus in Maastricht. Op woensdag 13 juli gaan de trotse tweedejaars leerlingen zelf een kijkje nemen tijdens een “Rondje kunst” bij deze culturele instellingen.

Locaties

• Kumulus - Herbenusstraat 89,